SoffaDirekt slog rekord i november – når 60 miljoner i år

Ökade med 230 procent under Black Friday.

E-handlaren SoffaDirekt rapporterar att de såg en rekordökning under Black Friday. Företaget ökade sin försäljning under Black Friday-helgen med 230 procent och anledningen sägs vara företagets känsla för inredningstrender.

- Den starkaste anledningen till ökningen är att vi alltid har tentaklerna ute och fångar upp vilka trender som råder. Vi åker på möbelmässor över hela världen och håller koll på vilka trendvindar som blåser, både internationellt och i Sverige. Alla som jobbar hos oss har dessutom ett stort inredningsintresse, säger företagets vd Roberto Mazzarella.

Annons
Annons

Månaden ökade 170 procent

Black Friday var inte det enda om gick bra utan hela november ska ha bjudit på en stark tillväxt. E-handlaren, som förra året omsatte runt 36 miljoner kronor, räknar nu med en rejäl ökning för helåret.

- För att sätta siffrorna i lite perspektiv så kommer vi med största sannolikhet att omsätta cirka 60 miljoner kronor under 2018. I november så gör vi en ökning på 170 procent gentemot föregående år, säger Stefan Söderlund, webbansvarig på SoffaDirekt, till Ehandel.se.

Efter ett starkt 2018 väntar nu expansion under det kommande året.

- Planen är att vi nästa år ska expandera och etablera oss först och främst på den norska marknaden. Därefter kommer vi säkert rikta oss mot fler nya marknader, säger Roberto Mazzarella.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!