Stadium startar ny e-handel – ska nå ut till unga kvinnor

Kombinerar med två fysiska butiker.

Stadium, som även tidigare satsat en del på att utveckla sin digitala försäljning, lanserar nu en helt ny e-handel. Namnet på denna kommer att vara Sneakers Point, vilket också är namnet på hela konceptet. Precis som det antyds, ska främst sneakers säljas i den nya e-handeln. Lanseringsdatum är den 20 mars.

"Den digitala närvaron i centrum"

Två dagar senare öppnar den första butiken inom ramen för konceptet, som kommer att ligga i Lindens köpcentrum i Norrköping. I början av april får den sällskap av ännu en butik, som kommer att vara benägen på Emporia i Malmö.

Annons
Annons

- Den digitala närvaron står i centrum, med ett brett och ständigt uppdaterat sortiment som kompletteras med fysiska butiker på utvalda platser, säger Stadium Groups vd Karl Eklöf i ett pressmeddelande.

Unga tjejer främsta målgruppen

Det innebär konkret att konceptet i framtiden kan komma att ha fler fysiska butiker, men inledningsvis så ska fokuset till stor del att ligga på e-handeln.

- Vi ser potential för fler butiker men fokuserar nu på e-handeln, Norrköping och Malmö, säger Roger Palffy, chef för Sneakers Point. 

Målgruppen för det nya konceptet kommer främst att vara unga tjejer.

- Målgruppen för Sneakers Point är yngre personer som följer trender och älskar sneakers. Vi riktar oss till alla men tror att många tjejer kommer att gilla konceptet. Det handlar både om utbudet och utformningen av butikerna som andas ung och kvinnlig livsstil, säger Roger Palffy.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!