Staples nästa handlare att prismatcha konkurrenterna

Staples fortsätter att utmana Amazon. Nu meddelar kontorskedjan att man kommer att matcha priser från flera av sina konkurrenter. Prismatchningen gäller både i Staples butiker och på nätet och riktar sig mot andra återförsäljare som säljer både on- och offline under samma varumärke.

Target och Best Buy är två stora kedjor som satsat på att prismatcha sina konkurrenter på nätet. Nu hakar även kontorsgiganten Staples på och säger att man kommer att matcha priserna från Amazon och andra återförsäljare med start den 3 november.

Hur länge prismatchningen kommer att pågå har Staples inte kommenterat men man kommer att matcha alla produkter som säljs och skickas av Amazon.com, samt alla återförsäljare som säljer både på nätet och i butik under samma varumärke.

Annons

– Staples har förbundit sig att erbjuda bra produkter till marknadens bästa priser. Oavsett om Staples kunder handlar i butik eller på nätet kan de känna sig trygga med att de får tag i det de behöver till de lägsta priserna. Både under julhelgen och efteråt, säger Alison Corcoran, Staples senior vice president för nordamerikanska butiker och marknadsföring på nätet.

Prismatchning med restriktioner

Staples säger dock att man har vissa restriktioner för vilka produkter och priser man kommer att matcha. Erbjudande gäller bland annat inte föremål tillverkade av återförsäljaren, presentkort eller telefonkort och inte heller tekniksupport.

Kedjan kommer inte heller att matcha priser knutna till nyöppningar av butiker, utförsäljningar eller liknande kampanjer. Inte heller de priser som gäller under Black Friday och Cyber Monday.

Källa: Internet Retailer

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!