Stor&Liten byter plattform när de lanserar ny butik

För drygt ett år sedan återuppstod den anrika leksaksbutiken Stor&Liten och den klassiska logotypen som många känner igen sedan mitten av sjuttiotalet togs åter i bruk efter tio års vila. När man nu lanserar sin nya nätbutik har man även passat på att byta e-handelsplattform.

Från 1975 till början av 2000-talet var Stor&Liten en av Sveriges mest klassiska leksaksaffärer med butiker över hela landet. Men till skillnad från förr så rör det sig denna gång om en renodlad e-handelssatsning och målet har varit att bygga en ledande e-butik för leksaker på nätet.

När man nu lanserar sin nya nätbutik har man till sin hjälp valt den svenska e-handelsplattformen enferno STORM.

Annons
Annons

– Vi valde enferno STORM eftersom vi behöver en stabil storskalig plattform för vår satsning. Dessutom finns det bra lösningar för att koppla systemet mot olika leverantörer. Det ökar våra möjligheter att ha ett brett utbud och ett long tail-sortiment av kvalitetsleksaker, säger Sebastian Schröder, VD på Stor & Liten.

Fortsatt nostalgitrip

I november 2011 öppnade Stor & Liten den första provisoriska nätbutiken, sedan dess har nylanseringen med enferno planerats.


– Leksaksbranschen är en av de kategorier som växer mest på nätet just nu. Genom att Stor & Liten har valt en helt igenom molnbaserad lösning kan man också ta hand om tillväxten smärtfritt. Molnet är ett bra sätt att växa eller klara av tillfälliga försäljningstoppar, som exempelvis julhandeln, säger Michael Hallberg, senior partner på enferno.

I sin nya nätbutik har man valt att behålla samma höga nostalgikänsla som man även satsade på i sin första webshopp. Vi har inte hunnit testa butiken alltför noga så vi låter er helt enkelt bilda er en egen uppfattning, nya Stor&Liten hittar ni här.

Källa: Press

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!