Storsatsar på sociala medier med e-handlare som influencer

Växlar om från TV-reklam.

Det har på senare tid varit lite tystare om nätvaruhuset Shopping4Net, men det betyder knappast att bolaget har glömts bort av konsumenterna. Tvärtom tog sig företaget tidigare i år in på vår lista över Sveriges hundra största e-handlare.

LÄS ÄVEN: Sveriges 100 största e-handlare

Annons
Annons

Och sin placering på listan har Shopping4Net delvis sin marknadsföring att tacka för. Företaget, som säljer bland annat skönhetsprodukter och heminredning, har genom året lagt en del resurser på TV-reklam.

Passar själv in i målgruppen

Nu meddelar dock Shopping4Net att företaget byter fokus från TV-reklam till sociala medier. Som en del i det nya reklamprojektet har Shopping4Net anställt influencern Teja Mulic, som tidigare var vd för e-handelsföretaget Grand Parfymeri. Hos Shopping4Net får hon rollen som Social Media Manager.

- Jag ser fram emot att få vara kreativ och samarbeta med exklusiva varumärken i en webbshop där jag själv passar rakt in i målgruppen. Jag har en stark känsla att jag kan göra skillnad med min samlade erfarenhet, säger Teja Mulic i ett pressmeddelande.

"Kommer att tillföra det vi behöver"

Teja Mulic ska tidigare ha arbetat med allt från evenemangsplanering till aktivitet på sociala medier. Shopping4Nets förhoppning är att hon ska bidra till både mer trafik till sajten och ett ökat värde för kunderna.

- Vi är övertygade om att Teja med sin drivkraft och sitt engagemang kommer att kunna tillföra oss precis det vi behöver för att ta nästa steg i vår utveckling, säger Shopping4Nets marknadschef Mikael Brekh.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!