Stylepit lanserar interaktiv kampanj och ny identitet

SmartGuy-eran är över och koncernen satsar nu fullt ut på ett gemensamt koncept för den skandinaviska marknaden. I ett steg för att framhäva en helt ny identitet, lanserar Stylepit ett nytt utseende och en filmserie, samt en interaktiv kampanj.

I april berättade SmartGuy Group om sina planer att slå samman nätbutikerna SmartGuy, Smartgirl, Smartkids, Smartsport, Smartmen och StyleDelux i Danmark, Norge och Sverige till en, StylePit.

Förutom att samla e-handelssajterna under ett och samma namn, planerade man även göra om den befintliga sajten. Resultatet blev en nylansering med en ny identitet och detta markerar nu början på ett nytt kapital och slutet på SmartGuy-eran. Ett varumärke som nu alltså ersätts av internationella Stylepit över hela Skandinavien.

Annons
Annons

– Vi har samlat alla våra Smart-sajter i en stor shop med ny look 'n feel, nya kategorier och nytt inspirerande innehåll. Och detta är bara början. Vår ambition är att Stylepit ska bli det självklara valet när det gäller att inspireras och shoppa mode på nätet, och det kommer vi att leva upp till, säger Sïmon Saneback, Group CMO och Norden-VD på Stylepit.

Nästa generations E-handel

Nylanseringen är centralicerad kring en kampanjserie gjord av reklambyrån UncleGrey i samarbete med B-Reel och modefotografen Henrik Bülow. Utöver en massiv TV-satsning, lanseras även en interaktiv lookbook anpassad för mobila enheter med stöd av den modernaste tekniken.

– Vi är beredda att ta oss an nästa generations e-handel. Därför måste vi inse att vi inte längre är det lilla entreprenöriella företaget som startades för 14 år sedan, utan idag är ett etablerat företag med en professionell styrelse och stora investerare runt bordet. Och för att uppfylla de mål som sattes upp för företaget, är det helt naturligt att höja vår ambitionsnivå, betonar Thomas Kroman, Marketing Director på Stylepit.


Källa: Press

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!