Succé för Julas e-handel – ökade med 132 procent i juni

"Fler kunder har fått upp ögonen för vår e-handel".

Att Jula bestämde sig för att återstarta e-handeln, var uppenbarligen rätt väg att gå. Nu meddelar företaget att försäljningen i e-handeln ökade med 132 procent under årets junimånad, jämfört med samma månad 2017. Exakt vad det innebär i kronor framgår inte.

- Vi har träffat rätt i våra sortiment och vi har träffat rätt i säsongen. Det har lett till att fler kunder har fått upp ögonen för vår e-handel, säger Julas online manager, Johan Thorell, i ett pressmeddelande.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Jula: "E-handelslanseringen är det viktigaste vi gör i år" 

"Långt ifrån nöjda"

Samtidigt fortsätter företaget att jobba med att förbättra e-handeln och målet sägs vara att skapa en sömlös köpupplevelse.

- Organisationen tar hela tiden nya steg, men vi är långt ifrån nöjda. På Jula siktar vi högre, och vi kommer att fortsätta jobba hårt för att utveckla våra erbjudanden än mer. Det handlar om att få hela organisationen att tänka e-handel. Men de positiva siffrorna för juni är givetvis glädjande, det är ett kvitto på att vi rör oss åt rätt håll, säger Johan Thorell.

"Alla drar sitt strå till stacken"

Han tror också att en orsak till framgångarna i e-handeln är att företagets olika delar strävar efter samverkan i utvecklingen av den nya nätbutiken.

- När alla drar åt samma håll blir vi starka. Samverkan med siktet inställt utveckling av e-handeln är en stor del i framgången. Alla drar sitt strå till stacken, kundtjänst tillsammans med varuhusmedarbetarna gör ett fantastiskt jobb varje dag i kundmötet, Logistik med att hantera och transportera våra varor och så vidare. säger Johan Thorell.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!