Superlyft för Brothers e-handel: ”Allt handlar om kärlek”

"En stark laginsats av ett hungrigt och hjärtligt team".

I början av 2018 så meddelade modekoncernen RNB att de skulle utveckla butikskedjan Brothers, både på nätet och gällande butikerna. Kort därefter, i slutet av juni, så kunde Brothers rapportera att e-handeln vuxit med 95 procent för bolagets tredje kvartal (mars-maj).

LÄS ÄVEN: Brothers ökade e-handeln med 95 procent

Annons
Annons

Den starka e-handelstillväxten visar sig nu inte ha varit en slump för under det fjärde kvartalet så kan Brothers stoltsera med en ännu högre tillväxt.

- Onlineförsäljningen ökade med 118 procent i det fjärde kvartalet och utgjorde 5 procent av försäljningen i kvartalet, jämfört med 2 procent för föregående års kvartal, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Företaget har under perioden gjort flera stora förändringar. Bland annat har man sett över hemsidan, produktpresentationerna, närvaron i sociala medier och företagets lojalitetsprogram.

- Allt handlar om att ge kärlek. Ökningen är ett resultat av en stark laginsats av ett kompetent, hungrigt och hjärtligt team. Våra kunder förtjänar det bästa och vi är väldigt glada att i ännu större utsträckning kunna förse dem med det bemötande de förtjänar, oavsett om vi möts i någon av våra 70 butiker eller på nätet, säger e-handelschefen Oscar Arrsjö.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!