Superstarkt tredje kvartal för MatHem.se

Matbutiken MatHem.se ökar dubbelt så mycket som branschen i stort, enligt branschstatistik från Svensk Digital Handel.

Medan matbutikerna på nätet ökade med i snitt 35 procent under tredje kvartalet i år, kom MatHem.se upp i en ökning på hela 61 procent. Och hela 2015 har varit ett bra år för Mathem. Hittills i år har företaget vuxit med 72 procent jämfört med januari till september förra året.

- Försäljningen har varit fortsatt stark och under sommaren hade vi till exempel en fantastisk utveckling på våra leveranser med båt i Stockholms skärgård. Att handla sin mat på nätet är snart en del av vardagen för allt fler. Vi vet att vår höga kundnöjdhet där 9 av 10 kunder rekommenderar MatHem till sina vänner är drivkraften i vår tillväxt. En fortsatt hög kvalitet i vår tjänst och fokus på att ha nöjda kunder kommer att fortsätta driva vår utveckling i snabb takt, säger Tomas Kull, VD på MatHem.se.

Annons

Lösplock ökar mest

Enligt undersökningen D-food Index som är gjord av Svensk Digital Handel i samarbete med HUI Research sker tillväxten i branschen både inom färdiga middagslösningar och vanliga livsmedelsköp, ofta kallat lösplock. Allra snabbast växer lösplocksdelen, och det är inom den MatHem.se arbetar.

- Det här är inte längre något som de mer nyfikna testar. Alla som har ett behov att förenkla sin vardag, och slippa lägga tid och kraft på stormarknaden kommer att handla sin mat på nätet, säger Tomas Kull.

2014 omsatte MatHem.se nära 450 miljoner kronor.

Annons