Svenska miljardbolaget lanserar en helt ny e-handel

Två sajter blir en.

Företaget Martin & Servera omsätter över 13 miljarder kronor och är Sveriges ledande restaurang- och storköksspecialist. Nu lanserar bolaget en helt ny hemsida och e-handel.

Den nya nätbutiken har utvecklats i samarbete med Accenture Interactive och e-handelsplatformen som valts är Intershop. Projektet påbörjades i mars förra året och lanseringen sker idag, även om man smög ut sidan redan i helgen.

Annons

- Syftet har varit att skapa en attraktiv och tydlig helhetsupplevelse för den som besöker hemsidan eller handlar i e-handeln, skriver företaget i ett pressmeddelande.

E-handeln är anpassad för B2B-marknaden och kräver som tidigare att kunderna loggar in på sajten. Det ska dock finnas en hel del inspirerande inslag som recept, reportage och “annan trevlig läsning”, att ta del av. Filtreringsmöjligheterna sägs även ha blivit mycket bättre.

"Ny design med ett luftigt uttryck"

Den största förändringen verkar dock vara att man slagit ihop hemsidan och e-handeln till en modern sajt.

- Besökarna kan nu göra allt på en och samma sida. Handla, söka produkter i sortimentet, ta del av nyheter, inspireras av recept och så vidare – allt de tidigare behövt två olika webbplatser för. Samtidigt introduceras en ny design med ett luftigt uttryck och produkterna i fokus.

I samband med lanseringen av den nya sidan har företaget valt att utöka sina öppetider på chatten, för de som eventuellt har funderingar över den nya funktionaliteten. Under denna vecka går det att chatta loss när som helst mellan 07.00 och 18.00.

Annons