Svenska returtjänsten får miljardbolaget RNB som kund

Returuppdrag på 10 marknader.

E-handelsleverantören Returnado meddelar idag att man fått en stor kund i börskoncernen RNB Retail and Brands. Koncernen ska ha 246 fysiska butiker och e-handel på 10 marknader. Returnado har nu fått uppdraget att hantera returerna på dessa tio marknader.

- Vi är otroligt stolta över att några av Sveriges största och mest folkkära varumärken har gett oss förtroendet att hantera en av de viktigaste delarna av handeln, deras returer. Att arbeta med en aktör som är i framkant digitalt och otroligt starka på fysisk handel passar vår omnikanalslösning som handen i handsken, säger Returnados grundare Haider Abdo i ett pressmeddelande.

Annons
Annons

"Den mest effektiva"

Returnado kommer nu alltså att vara den exklusiva returtjänsten som används inom koncernens varumärken som Polarn O. Pyret, Brothers och Man of a Kind.

- Vi är framåtlutade i vårt arbete med att digitalisera vår verksamhet – e-handelsreturer är en nyckelfråga och Returnados lösning är den mest effektiva på marknaden, kommenterar Magnus Håkansson, vd och koncernchef på RNB.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!