Tatuerade in e-handlares logga – fick gratis fälgar

Hundratals kunder nappade på ABS Wheels udda marknadsföringsknep.

Den som tatuerar in vår logga har chansen att få en uppsättning fälgar gratis. Det löftet gav e-handlaren ABS Wheels nyligen i en kampanj till sina kunder. Det fanns dock en hake - det var nämligen endast fem personer som hade chansen att ta hem det åtråvärda priset.

589 personer ville ha tatuering

Kampanjen ska enligt ABS Wheels ha gjort stor succé på sociala medier, där 50 000 personer ska ha nåtts på bara 36 timmar. Hundratals personer hörde av sig till företaget och meddelade sitt intresse för att få ABS Wheels logotyp förevigade på sina kroppar.

Annons
Annons

- Det var 589 personer som anmälde sig till tävlingen varav vi valde ut fem stycken. Totalt sett har nu fem personer tatuerat sig och ja, de har fått välja fyra fälgar var, konstaterar Jorge Castro, marknadschef på ABS Wheels, i ett mail till Ehandel.se.

Drog ni bara fem personer på måfå, eller fick de som deltog i tävlingen motivera varför de skulle vinna?

- Vi valde ut de fem som vi ansåg var bäst lämpade för ABS Wheels. Samtliga fem valda har ett stort intresse för bilar.

"Så sjukt att jag var tvungen att nappa"

En av de numera nytatuerade fälgvinnarna är Kari Andersson, som i sitt mail till ABS Wheels ska ha uppgett att han “inte bangar för att vara med” eftersom han “älskar bilar och ABS Wheels fälgar”.

- Jag tyckte det hela var så sjukt att jag bara var tvungen att nappa, berättar han i ett pressmeddelande.

Kari Andersson väljer ut sitt pris

Men Kari Andersson och hans fyra medvinnare i ABS Wheels tävling är knappast de första att tatuera in företagsloggor. I media har det tidigare förekommit exempel på personer som tatuerat in McDonalds-kvitton, och i USA ska anställda på ett gym ha fått lönepåslag om de tatuerade in sin arbetsplats logotyp.

Vilken är den största vinsten med en sån här kampanj för er som företag?

Annons
Annons

- Den största vinsten för oss som företag är den positiva publiciteten man får i samband med en sån här rolig och konstig tävling, avslutar Jorge Castro. 

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!