Victoria’s Secret kapar 200 jobb i digital omstrukturering

Underklädesmärket säger upp 200 personer i samband med en omstrukturering som bland annat omfattar ett skiftat fokus från kataloger till digitalt.

Victoria's Secret, som ägs av Limited Brands, strömlinjeformar sin organisation. Något som bland annat innebär att man slopar en del av sina produktkategorier och väljer att satsa på de mest lönsamma delarna.

Framöver kommer kedjan endast att bestå av tre olika inriktningar; Victoria's Secret Lingerie, Pink och Victoria's Secret Beauty. Samtidigt meddelar företaget att man kommer att skifta fokus från tryckta kataloger till sina digitala kanaler.

Annons

Ska påskynda tillväxten

Omstruktureringen innebär även att Victoria's Secrets onlineverksamhet kommer att integreras i butiksdel, och till skillnad från tidigare, inte ska fungera som en separat enhet. Tyvärr, för de anställda, innebär det även att företaget drar ned med 200 personer på sina kontor i Columbus och i New York.

– Vi gör dessa förändringar för att påskynda vår tillväxt och stärka verksamheten på lång sikt genom att skärpa vårt fokus och förenkla vår verksamhetsmodell. Jag är säker på att dessa förändringar är nödvändiga för att branschledande varumärken ska kunna nå sin fulla potential, säger Leslie H Wexner, Limited Brands grundare och VD.

Annons