ZooVillage byter ut sin egenutvecklade plattform

Efter att ha utvecklat sin egen plattform i nästan 20 år väljer e-handlaren nu en färdig lösning för att helt kunna fokusera på utbud och sortiment.

Zoovillage har byggt upp och utvecklat sin egen plattform sedan 1998. Något som har både för och nackdelar. Att utveckla själv är tids- och resurskrävande, något som slutligen påverkade verksamheten och nu har modesajten valt att byta till ett nytt e-handelssystem från Carismar.

– Teknikens utvecklig har gått i en rasande fart de senaste åren och det egenutvecklade system vi arbetade i hämmade vår utveckling som e-handelsbutik. Nu kan vi fokusera på att vara en modern e-handel, både när det kommer till utbudet och köpupplevelsen, säger Isabelle Winberg, e-handelsansvarig på ZooVillage.

Annons
Annons

Responsiv design och förenklade flöden

ZooVillage har sedan ungefär två år tillbaka köpt konsulttjänster av Carismar och under den tiden har beslutet att flytta över hela plattformen till Carismars helt webbaserade system mognat fram. I samband med det har man även passat på att modernisera sajten på flera punkter.

Bland annat är den nya sajten responsiv och med förenklade flöden hoppas man kunna förbättra helhetsupplevelsen för kunderna.

– Kunderna kommer få en helt annat köpupplevelse, som hela tiden följer en röd tråd. Det kommer att bli enklare, tydligare och smartare att genomföra köp. Nu kan vi också fokusera mer på våra handlare, produkterna och försäljningen, säger Isabelle Winberg.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!