Åhléns får ny chef: “Ska ta vårt e-handelserbjudande till nästa nivå”

Satsar på att bli “Sveriges ledande e-handlare”.

Varuhuskedjan Åhléns meddelar idag att man anställt en ny e-handelschef. Den som fått jobbet är Jenny Zeng, som närmast kommer ifrån rollen som e-handelschef på Webhallen. Hon ska dock även ha erfarenhet från internationella jättar som Alibaba.

Jenny kommer in med en gedigen erfarenhet av att driva digital förändring och det känns mycket bra att hon nu ska ta vårt e-handelserbjudande till nästa nivå. På Åhléns jobbar vi för att bli Sveriges ledande e-handlare med optimal fysisk närvaro och ska växa kraftigt de kommande åren. Med Jennys ledarskap och unika erfarenhet, är jag helt övertygad om att vi kommer att nå vår fulla potential i den utvecklingen, säger Åhléns vd Annica Hagen i ett pressutskick.

Annons

"Tydlig målbild om att växa e-handeln"

Åhléns har byggt upp ny e-handelsorganisation under vintern och denna kommer ligga till grund för fortsatt tillväxt.

Det känns fantastiskt att bli en del av Åhléns i en så spännande tid. Åhléns har en tydlig målbild om att växa e-handeln och jag ser fram emot att fortsätta utveckla den digitala användarupplevelsen med kunden i fokus för att förstärka Åhléns som en given online-destination. Jag är glad att snart vara på plats för att tillsammans med teamet accelerera e-handelsresan ytterligare, säger Jenny Zeng.

Jenny Zeng tillträder sin nya roll den 17 februari.

Annons