Åhléns hoppar på supertrenden – Ebba Kleberg von Sydow först ut

“Bredda vår kundinteraktion”.

Då var det tydligen dags för varuhusjätten Åhléns att även de hoppa på trenden med live video shopping. Det första shoppingtillfället live kommer att ta plats halv åtta idag, den 27 oktober.

Åhléns kommer att använda Bambusers interaktiva och engagerande Live Video Shopping-teknik för två exklusiva direktsändningar, av vilka den första startar idag. I kvällens exklusiva liveshow på åhlens.se möter tittarna Ebba Kleberg von Sydow, en av Sveriges mest inflytelserika mode- och livsstilsbloggare, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Annons

Precis som många andra har man alltså valt Bambusers plattform för sina live-event.

Vi ser mycket fram emot att testa Live Video Shopping i samarbete med Bambuser som ett steg för att ytterligare bredda vår kundinteraktion och vårt erbjudande, säger Cecilia Mortimer Meurling, Chef för Commercial operations på Åhléns.

Unikt för Åhléns lösning är att man även kommer att sända eventen direkt på skärmar i varuhusen i Stockholm City och Göteborg Nordstan.

Annons