Åhléns hyr ut mer till fler: ”En fantastisk möjlighet”

"Ett steg i rätt riktning".

I maj drog Åhléns igång ett samarbete med tjänsten A Second Love Affair, som går ut på att detaljhandelsjättens barnavdelning Minimarket hyr ut ett urval av sina barnplagg. Hittills omfattar projektet en sommarkollektion med bland annat badkläder.

Tanken är att samarbetet ska utvecklas under sommaren och lanseras fullt ut i augusti.

Annons

Vi är så glada över samarbetet med Åhléns Minimarket. Det ger oss möjligheten att bredda vårt sortiment, så att våra kunder kan välja mellan både fler varumärken och fler klädkategorier, säger Caroline Richter, medgrundare av A Second Love Affair, i ett pressmeddelande.

Åhléns beskriver samarbetet som ett sätt att bredda företagets "cirkulära erbjudande", något man ser som en del av sitt mer långsiktiga hållbarhetsarbete.

Vårt samarbete är en fantastisk möjlighet att ge våra Minimarket barnplagg ett längre liv genom uthyrning. Det är ett steg i rätt riktning från ett hållbarhetsperspektiv och vi är glada för att vi på detta sätt även kan bidra och underlätta vardagen för småbarns-föräldrar genom möjligheten att hyra istället för att köpa barnkläder, säger Sofia Bothelius, strategi- och hållbarhetschef Åhléns.

LÄS ÄVEN: Lindex börjar med second hand: "En cirkulär affärsmodell"

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!