Åhléns tar in fraktkassa: “Ska bli en vass e-handelsaktör”

"Ett imponerande företag".

Varuhuskedjan Åhléns har tagit in en ny tjänst i sin e-handelskassa. Det är Ingrid Delivery Checkout som nu ska reda ut företagets fraktalternativ åt kunderna.

Åhléns erbjuder redan idag en stor bredd i leveransalternativ för våra kunder med Click&Collect, expressleverans, hemleverans etcetera. Nu inleder vi ett samarbete med Ingrid för att snabbt kunna addera ytterligare leveransalternativ, samt på ett dynamiskt och transparent sätt låta kunden välja ombud samt tid för leverans, säger Sara Resvik, onlinechef på Åhléns, i ett pressutskick.

Annons

Detta är ytterligare ett steg i vår satsning på att bli en kundvänlig och vass e-handelsaktör.

“Ett kvitto på att vi ligger rätt i tiden”

Det nya samarbetet ska alltså innebära en större flexibilitet i varuhusets leveranserbjudande. Ingrid är förstås samtidigt glada att fånga in en stor kund som Åhléns.

För oss är det här ytterligare ett kvitto på att vår lösning ligger helt rätt i tiden. Åhléns är ett imponerande företag och vi är väldigt glada att kunna erbjuda en plattform som skapar skalbarhet för dem i nästa steg på den digitala resan, säger Piotr Zaleski, vd på Ingrid.

Den nya e-handelskassan ska vara live sedan igår.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!