Efter fyra Ă„r lyfte siffrorna.
Influencern, bloggerskan och Youtubern Alexandra Bring har sedan 2014 drivit ett eget aktiebolag helt fokuserat pÄ sin influencer marketing-verksamhet. Sedan 2018 har dock intÀkterna legat pÄ runt tvÄ miljoner kronor, men i fjol hÀnde nÄgot. Nu meddelar influencern att omsÀttningen har dubblerats under det senaste rÀkenskapsÄret.
LĂS ĂVEN: SuccĂ©samarbete med Alexandra Bring: âAldrig sett nĂ„got liknandeâ
Bolagets omsÀttning har ökat med 101 procent jÀmfört med föregÄende rÀkenskapsÄr. Den ökade omsÀttningen Àr hÀnförlig till ökad drift i bolagets verksamhet, skriver Alexandra Bring i rapporten.
IntĂ€kterna har mycket riktigt stigit med hundra procent under 2021, och uppgĂ„r till 4 miljoner kronor. Ăven vinsten har dubblats under perioden och landat pĂ„ 3 miljoner kronor.
Exakt vad ökningen kan kopplas till Àr oklart, men vad vi kan se Àr att Alexandra har haft en hel del framgÄngsrika samarbeten under Äret. Vi kan Àven se att hennes engagement rate pÄ Instagram ligger pÄ 3,06 procent, en siffra som kan jÀmföras med en av Sveriges mest populÀra profiler Bianca Ingrosso som ligger pÄ 2,31 procent.