Dessa AI-shoppingexperter har gjort efterforskningen åt dig, analyserat produktdetaljer, kundrecensioner och information från hela webben, och sedan levandegjort produktdetaljerna och låtit kunderna helt enkelt höra höjdpunkterna.
Han tillägger att funktionen gör produktundersökningen "rolig och bekväm".
Det är som att ha hjälpsamma vänner som diskuterar potentiella köp för att göra din shopping enklare.
Det hela påminner om en kort podcast där två olika personer diskuterar produktens specifikationer. Sajten Geekwire har plockat ut en ljudfil som visar hur det kan låta, och det är förmodligen inte så hemskt som du föreställer dig.
USA först ut, som vanligt
För att använda "Hear the highlights" öppnar kunden Amazons shoppingapp, navigerar till en produktsida och letar efter en knapp med samma namn under produktbilden. Ett klick på denna knapp startar en kort ljudkonversation om produktens nyckelfunktioner. Initialt testas funktionen på produkter som ofta kräver mer eftertanke innan ett köp.
Funktionen är för närvarande tillgänglig för ett begränsat antal amerikanska kunder och på utvalda produkter, med planer på en bredare utrullning under de kommande månaderna. Det finns i nuläget ingen information om en eventuell lansering i Sverige.
Den nya ljudfunktionen är en del av Amazons bredare AI-satsning, som även inkluderar verktyg som shoppingassistenten Rufus, produktrekommenderaren Shopping Guides, intressebevakaren Interests, recensionssammanfattaren Review highlights och det experimentella köpverktyget Buy for Me.