Amazons nya tjรคnst ska vara vรคldigt lik sin fรถregรฅngare Pinterest. Bรฅde till utseende och sรคtt dรคr anvรคndare kan โpinnaโ bilder och produkter som de tycker om, och sedan รคven gruppera dem efter tycke och smak.
Precis som med Pinterest kan anvรคndare av Amazon Collections samla bilder och produkter som de gillar och lรคgga till i vad man kan kalla virtuella รถnskelistor.
Amazon har redan lagt till de tre kategorierna โMy Style", "Want List" och "Possibilitiesโ,ย men anvรคndare kan รคndra namn pรฅ dem och lรคgga till ytterligare om sรฅ รถnskas.
Har en smartare kรถpfunktion
Anvรคndare kan precis som med Pinterest รคven hitta andra anvรคndare och fรถlja andra med liknande intressen. Genom att klicka pรฅ bilder i Collections hamnar konsumenterna pรฅ produktsidan pรฅ Amazon dรคr de kan kรถpa produkten med ett fรฅtal klick.
Pinterest stod under รฅrets fรถrsta kvartal fรถr nรคstan 25 procent av trafiken frรฅn sociala nรคtverk till nรคtbutiker och man har de senaste รฅren satsat allt mer pรฅ att nรคrma sig e-handeln, nyligen lanserade man รคven en ny prisbevakningstjรคnst. Att Amazon nu vill vara med och leka รคr inte sรฅ konstigt.
โ Kรถpfunktionen som inte krรคver mer รคn tvรฅ klick รคr dรคr Amazon Collections รถverglรคnser Pinterest. Amazon skรคms inte heller fรถr att ha kopierat Pinterest vรคldigt effektiva layout. Jag vet inte om Pinterest hade ett patent pรฅ designen men det vore vรคldigt synd om de inte hade det, sรคger Sucharita Mulpuru, vd och chefsanalytiker pรฅ Forrester Research.
ย
Kรคlla: Internet Retailer
ย