Amazon till NXT Stockholm: ”Vi satte ribban högt”

Här är föreläsningarna du inte får missa.

Den 24 september är det äntligen dags. Då drar NXT Stockholm igång, som i år är ett digitalt event, för alla e-handlare ute i landet. Och det är ingen dålig uppställning talare som väntar, tvärtom faktiskt. En av de som kommer att hålla en presentation är Alex Ootes, Amazons högsta chef för expansionen i Europa, som kommer att prata om hur man bygger sin affär på plattformen.

Vi förväntar oss att e-handeln kommer att erbjuda både ett större värde och en större valfrihet. Därför är det viktigt att förbereda sig för framtidens handel. Vi tror att kunderna kommer att gynnas av möjligheten att välja från ett stort antal produkter och göra medvetna, välinformerade köp, säger Alex Ootes.

Annons

Han gör en celeber skara sällskap, då även talare från Zalando, Facebook och Google kommer att föreläsa om framtidens e-handel.

Vi satte ribban högt när vi började planera NXT i Stockholm och det känns oerhört roligt att vi nu ett drygt år senare kan presentera en så stark och relevant line-up av talare, säger Sahra Thurdin, eventchef på Ehandel.

NXT har tidigare arrangerats i Oslo i Norge under flera år. Men nu har alltså turen kommit även till Sverige och Stockholm.

För oss är NXT en nordisk plattform som handlar om den ständigt aktuella frågan för alla oss som är en del av den digitala utvecklingen - ”What’s next”. De som deltar på NXT den 24 september kan förvänta sig att bli både uppdaterade och få exklusiva insikter om vad som händer härnäst, säger Frida Clementz, Head of Marketing på Ehandel.

Men det är inte allt. Biljetterna till NXT Stockholm, som i första hand är avsedda för e-handlare och medlemmar i Ehandel Network, är också helt kostnadsfria vilket kommer att ge fler möjlighet att delta och förkovra sig i framtidens e-handel.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!