Anrikt varuhus flyttar in i Metaverse: “Nästa fas”

Firar 150 år.

Det anrika varuhuset Bloomingdale's tar nu steget ut i metaverse. Varuhuskedjan firar just nu 150 år och då passar man alltså på att även lansera ett virtuellt varuhus. Och enligt företaget är det “inte som någon annan butik i metaverse”.

Virtuella butiker är förstås inget banbrytande men Bloomingdale's har faktiskt lagt en hel del tid på sin skapelse, som man tagit fram tillsammans med företaget Emperia.

Annons

Emperia jobbar med att skapa interaktiva och fängslande virtuella upplevelser. Vi vet inte om vi skulle kalla denna fängslande men Bloomingdale's har gjort sitt bästa för att man faktiskt ska stanna kvar en stund i den virtuella butiken.

Det bjuds bland annat på små utmaningar och du kan faktiskt köpa alla produkter som visas upp i butiken. Den är nämligen direkt ihopkopplad med Bloomingdale's e-handel. Du kan alltså titta på ett par skor, välja en storlek att lägga i varukorgen, och sen strosa vidare i den virtuella butiken.

Virtuella showrooms i metaverse är nästa fas dit detaljhandeln är på väg. Det ger en möjlighet för kunder att få en engagerande, fängslande upplevelse som kopplar dem till varumärket och vår butik, samtidigt som det ger oss möjligheten att se vilka användare som är mest intresserad genom unika datainsikter. På ett sätt är en flytt in i metaverse bara en förlängning av vad Bloomingdale's har gjort i 150 år, säger företagets marknadschef Frank Berman i en kommentar till TechCrunch.

Här kan du besöka Bloomingdale's senaste varuhus.

Annons