Använder du potentialen i dina sociala kanaler till max?

Den 20 oktober kommer vi på Synlighet medverka som partner på E-meet. Vårt bidrag till dagens ämne ‘Black Friday - do or die’, kommer vara att utmana er kring frågan; Använder du potentialen i dina sociala kanaler till max?

För att besvara frågan “Använder du potentialen i dina sociala kanaler till max?” kommer vi visa en av de mest bortglömda funktionerna sett till ökad exponering och räckvidd; möjligheterna med butik för Instagram och Facebook. När du visar upp din e-handel på fler plattformar än bara din webbsida, underlättar du för besökare att utforska ditt utbud redan där. Men du ökar även din egen möjlighet till räckvidd, exponering och försäljning, vilket vi alla vet är nyckeln under Black Friday.

Vi går igenom den absolut viktigaste funktionen - att analysera utfallet. Det är här, under dessa funktioner, som butiken på Facebook och Instagram blir som mest intressant. Vi delar med oss av kunskapen kring hur du får ut demografisk data, ser vilka produkter som är populärast och det kanske mest viktigaste, vilka som driver försäljning.

Men för att komma dit startar vi med att visa på möjligheterna med butik för Instagram och Facebook. Vi kommer gå igenom på hur du med en butik på Facebook och Instagram plötsligt nyttjar potentialen i det faktum att människor är mer benägna att spendera tid på andra plattformar än på din webbplats.

Vi kommer gå igenom att det går att bygga upp din butik på Facebook och Instagram i enlighet efter din faktiska e-handel samt hur och varför det är ett viktigt komplement till din webbplats. Vi kommer även djupdyka i att du till och med kan bygga kategorier baserat på produkttyp, säsong eller bästsäljare.

Efter många års erfarenhet av att hjälpa e-handlare under Black Friday har vi självklart även samlat på oss en handfull av de största misstagen man kan göra under Black Friday. Vi avslutar därför sessionen med att bjuda på dessa ovärderliga tips som kan hjälpa dig att vinna konkurrensen och maximera ditt utfall.