Apptus lockar fler butiker med sin digitala säljare

Skönhetskedjan KICKS investerar i ny teknik och kompletterar sin webbshop med en ny söklösning från Apptus Technologies. För att ta shoppingupplevelsen till en ny nivå integreras e-handelsverktyget eSales som ska ge varje kund en individuell shoppingupplevelse som inspirerar. Både på nätet och i butikerna.

KICKS som har 240 butiker runt om i Norden vill ge sina kunder samma upplevelse på webben som i verkliga livet. Därför kopplar man nu på Apptus intelligenta säljare, eSales till sin webbshop. Med eSales ska KICKS kunna kartlägga sina kunders beteende och därmed kunna presentera och rekommendera dofter, makeup, hudvård och hårvård som passar besökaren.

– Varumärket KICKS står för hög servicenivå och expertkunskap inom skönhet och kosmetik. Vi kopplar nu på eSales för att kunderna ska uppleva samma höga service- och kompetensnivå i vår webbshop som de får i den fysiska butiken. Vi ser redan resultat, vår webbshop har en tillväxt som är över vår tidigare förväntan, säger Kenneth Grönlund, E-business Manager på KICKS.

Annons
Annons

Utrustat butikerna med iPads

Sökföretaget Apptus har alltså lockat till sig ännu en stor aktör, tidigare har vi sett bland annat Ginza och Adlibris gå från Adeptic till Apptus. Och de har även många andra stora e-handlare som använder sig av deras söktjänst, som CDON, Nelly och Bokus.

Tekniken bakom eSales gör det möjligt för e-handlare att beräkna vilka produkter som har stor sannolikhet att leda till köp, samtidigt som den ska selektera bort produkter som troligtvis inte kommer att göra det. Resultatet blir en upplevelse som ska kännas relevant för kunden.

– KICKS är ett företag som ligger i framkant med att integrera tekniska lösningar i butik med syfte att stödja säljprocesser. Samtliga butiker har utrustats med iPads för att erbjuda hela e-handelns sortiment i alla butiker. Det känns kul att vi med eSales kan bidra till KICKS framåt marsch inom e-handelsområdet, säger Martin Börjesson, Account Manager på Apptus Technologies.

Källa: Press

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!