Att frakta lågviktgods inom Europa snabbt och säkert är viktigare än någonsin

Leveranser av lågviktgods i mindre format är väldigt vanliga och blir allt viktigare i online-detaljhandeln. Dessutom är kundernas förväntningar höga när de väljer fraktmetod för de produkter de köper online. Alla som vill dra nytta av den ökande försäljningen inom e-handel måste möta de här kraven. I detta ingår att ta en kritisk titt på sin egen logistik. Kan fraktalternativen optimeras med ett bredare produktsortiment? Ofta finns det kvarvarande potential som ännu inte har utnyttjats fullt ut. 

Som Tysklands största logistikleverantör erbjuder Deutsche Post International ett attraktivt alternativ med internationell transport till 67 destinationer kombinerat med fördelarna med brev- och pakettjänsten. Svenska återförsäljare kan nå de tyska konsumenterna på bara två dagar från Sverige när de skickar lågviktgods. Deutsche Post International erbjuder även upphämtning av varorna. 250 dagar om året transporteras försändelserna direkt till International Postal Center på Frankfurts flygplats, för att uppnå en så kort leveranstid som två dagar till Tyskland. 

Vilket ansvar har en marknadsledare?

När vi jämför logistikleverantörer idag kan vi inte bara bedöma tjänsternas kommersiella attraktionskraft, vi måste dessutom tänka på hur hållbar tjänsten är. 

Deutsche Post DHL Group erbjuder gröna alternativ för sina kärnprodukter. Inom transport och leverans förlitar sig företaget på miljövänliga lösningar. I detta ingår en stadig expansion av fordonsparken och ett stort utbud av mottagningsalternativ, för att undvika multipla leveranser. 

Vid transport av lågviktgods till Tyskland spelar framför allt den växande elcykelflottan in. För att minska alla utsläpp till netto noll till 2050 kommer företaget att investera 7 miljarder euro fram till 2030. 

Det finns ett lokalt kontor som hjälper dig.

Deutsche Post tjänster är tillgängliga för svenska återförsäljare med egna kontakter. För företaget är det viktigt med en nära kundkontakt. Som internationellt verksam logistikleverantör är det för oss en självklarhet att kundservice kommunicera på det lokala språket. Dessutom erbjuds sju andra språk. Det är alltså enkelt att dra nytta av hela utbudet av tjänster, inklusive expertråd om hur man kontaktar kunder via post. Svenska företag som vill få nya kunder - i synnerhet i Tyskland - drar direkt nytta av marknadskunskaperna hos den största logistikleverantören i Tyskland.    

Du hittar mer information om Deutsche Post International och företagets tjänster HÄR.