Babyshop förvärvar franska lyxbutiken – ska bli världsledande

Siktar mot stjärnorna.

Babyshop Group tar sikte på den globala ledartröjan inom premium- och lyxsegmentent för barnkläder. Nu har man nämligen förvärvat 100 procent av den franska återförsäljaren Melijoe, från det belgiska investmentbolaget GIMV.

Utifrån mitt perspektiv är kläder en reflektion av barnens växande personligheter. När jag grundade Melijoe drömde jag om en onlinebutik där föräldrar fritt kunde välja ut mode till sina barn. Att gå med i Babyshop Group ger mig möjligheten att ytterligare uteckla min vision av vad Melijoe och våra nya systersajter ska vara och representera globalt, säger Nathalie Genty, grundare och vd på Melijoe, i ett pressmeddelande.

Annons

Babyshop Group finns i dag på över 140 marknader och når över 1 miljon kunder via sina fyra butiker Babyshop, Alexandalexa, Lekmer och Oiidesign. Parisbaserade Melijoe har servat över 300 000 kunder och har team även i New York och Hong Kong. De har över 150 varumärken i sitt utbud och omsätter drygt 20 miljoner euro årligen.

Det arbete som Nathalie och Melijoe-teamet har gjort har placerat dem på vår radar under flera års tid. Och med detta tar vi ännu ett steg mot att göra vår vision att bli världsledande inom premium- och lyxsegmentet online till verklighet, säger Marcus Tagesson, medgrundare och vd på Babyshop Group

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!