Bagaren och Kocken fick in 25 000 order – bara i Sverige

"Väldigt fin utveckling".

I förbindelse med Black Friday har vi fått in fler order än estimerat vilket kan betyda att din order eventuellt kommer bli försenad några dagar. Vi arbetar dygnet runt för att du ska få dina produkter så snabbt som möjligt...

Så inleder Bagaren och Kocken ett mail till sina kunder som lagt en order under Black Friday-helgen. Ehandel tog kontakt med nätbutiken för att få veta hur högt tryck de faktiskt haft under köpfesten.

Annons

I år kände vi oss förberedda till tänderna på alla avdelningar. Lagret proppat med bra erbjudanden, hemsidan nybytt och trimmad och lagret taggade för att jobba skift för att få ut alla order så snabbt som möjligt, säger Malin Tedsjö, marknadschef på Bagaren och Kocken.

Tillväxt på 30 procent

Malin berättar att de satsat på en rolig kampanj som inte skulle äventyra julhandeln. Något de sägs ha lyckats med. Orderinflödet var dock högre än väntat.

På Bagarenochkocken.se hade vi 30 procent tillväxt under veckan och fick in nästan 25 000 order - så väldigt fin utveckling!

Detta inkluder inte heller marknaderna Norge, Danmark och Finland eller företagets andra varumärke Robotexperten. En sak står i alla fall klart och det är att lagret just nu går varmt hos Bagaren och Kocken.

I skrivande stund har vi fått ut nästan alla order som lades under veckan och en fördröjning mot normal leveranstid på i snitt två dagar för de kunder som lade sin order på fredag-söndag, konstaterade Malin Tedsjö igår eftermiddag.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!