Bajssmak till hunden – skitroliga skämten du inte får missa

"Då skrattade vi åt det".

Det är den 1 april och då gäller det att skrida fram extra försiktigt i nyhetsdjungeln, för man vet aldrig vad som ligger och lurar. Därför har vi samlat några av de skämt som e-handlarna försökt vilseleda oss alla med. Häng med nedåt!

Arken Zoos tandkräm - munhälsans bästa vän?

Annons

Svårt att få hunden att samarbeta vid tandborstningen? Då har Arken Zoo en lösning för dig.

Då många av djurägarna upplever att det är svårt att borsta tänderna på sina fyrbenta vänner kan svaret vara så enkelt som att välja en tandkräm som alla hundar garanterat älskar. Arken Zoo lanserar därför nu en helt ny tandkräm med den hundanpassade smaken: bajs, skriver bolaget.

Men tyvärr (eller kanske tack och lov?) är det en luring. Men det är en av de mer kreativa vi sett hittills i år. Och vem vet, kanske väcks det en efterfrågan för de försöker verkligen sälja in den påhittade produkten. De har ju till och med en populär profil som tycks älska den.

Som hundinfluencern Zelda Arcombe tyckte: Skitgod helt enkelt! säger Sarah Frelin Ekvall, marknadschef på Arken Zoo, i ett pressmeddelande.

Wolts hundjobb

Just hundar verkar vara återkommande i år. Leveransplattformen Wolt var nämligen så peppade på sitt aprilskämt att de skickade ut det redan den 31 mars. Där lovade de att leverera en hund från Hundstallet, som omplacerar människans bästa vän, helt gratis vid ett minsta ordervärde om 150 kronor.

Något som hade kunnat vara en praktisk tjänst för den som inte vill få skäll.

Att köpa hund tar i vanliga fall tid och är krångligt. Du ska godkännas av en kennel och bakgrundskollas. Allt det slipper du om du köper hem en hund via Wolt. Perfekt för föräldern som glömt födelsedagspresent eller partnern som gjort bort sig och behöver muntra upp sin respektive, säger Ylwa Pettersson, kommunikationschef på Wolt.

Annons

Åbro byter namn, eller?

Ett annat populärt tema är namnbyten. Så när Åbro Bryggeri utannonserade att de nu blir EY' BRO Bryggeri lät vi oss inte luras. Trots storsäljaren under samma namn. Man har även en e-handel, där man säljer Ey' Bro-merch sedan tidigare.

EY’ BRO symboliserar vänskap och gemenskap, vilket ligger helt i linje med vår vision för hur ett bryggeri ska vara, säger Cornelia Dunge, marknadschef på EY’ BRO Bryggeri...förlåt, Åbro Bryggeri så klart.

Stilpoäng till Åbro för att man också kastade in att namnbytet skett med hänsyn till internationell tillämplighet. Vilket gjorde det till ett välrundat pressmeddelande, som säkerligen lyckats lura någon där ute.

Schysst käks enorma kebabsås

Och vad passar väl bättre till en svalkande Ey' Bro än en rejäl kebab? Men för att den ska bli riktigt lyckad behöver man sås. Mycket sås. Så döm om vår glädje när Schysst käk utannonserade en hela en meter lång kebasåsflaska, som dessutom är 100 procent återvinningsbar. Det riktigt vattnades i munnen. Men saliveringen upphörde tvärt när vi såg datumet. April april. Det får bli en pizza istället.

Vi ville verkligen slå kundernas förväntningar! 1,6 liter sås i 1 meter klämflaska har ingen annan gjort! Vi har ensamrätt på de här flaskorna de kommande tre åren och ser verkligen framemot att se mottagandet ute i handeln, säger Amir Kheirmand vinnare av Sveriges Mästerkock och grundare av Schysst käk.

Coolstuffs lilla kärnkraftverk

På Coolstuff kan man hitta nästan vad som helst. Så när hushållen kämpar med skenande elpriser skulle man faktiskt inte bli förvånad om det dök upp ett litet kärnkraftverk i sortimentet. Det är i alla fall vad e-handlaren vill att vi ska tro, när de i dag lanserar sitt DIY Mini Power Plant, som ska lösa alla våra energibehov i ett nafs.

Redan för ett år sedan skojade vi om att "man skulle ha ett eget kärnkraftverk hemma". Då skrattade vi åt det, men med tiden växte idén och en plan började ta form. Nu står vi här med det färdiga resultatet och vi kunde inte vara mer nöjda, säger produktutvecklaren Robin Lustigh-Curé som varit med och tagit fram produkten.

Vi lyfter på hatten för det radioaktivt roliga - rentav strålande - efternamnet, herr Lustigh-Curé.

Gents nya logga

Hur uttalar man egentligen Gents? Med ett hårt G som i Groda, eller ett mjukt engelskt G? Det har vi äntligen fått svaret på i dag, när bolaget själva utannonserade en uppdatering av sin logotyp. De lade nämligen till den internationella symbolen för man - ni vet den man hittar på toalettdörrar - så att ingen förvirring ska föreligga längre. Det ska alltså uttalas "djents". Och även om det hela är ett skämt, så kan vi inte låta bli att fnissa lite åt den nya, påhittade loggan.

Vi har kämpat i flera år för att bli top of mind vad gäller livsstil och hygienartiklar för män. Med den nya loggan tydliggörs detta på ett pedagogiskt sätt. Och det fonetiska uttalet blir självklart eftersom de flesta sett symbolen tillsammans med ordet “Gents” förut, säger Jenny Rydhström, vd på Gents.

Annons