ANNONS

Bergendahls storsatsar på externa kunder - lanserar ny organisation

Torbjörn Larsson och Henrik Weiden

"Vi samlar många starka spelare".

ANNONS

Bergendahls Food storsatsar på sitt affärsområde Externa kunder med en ny organisation.

I affärsområdet ingår samarbeten med fler stora kunder som bland annat Mathem, Matöppet, Matrebellerna och Fria kunder samt export.

Nu blir Henrik Weiden, som varit en del av Bergendahls sedan 2007, försäljningsdirektör och kommer att ha ett totalansvar över Externa kunder. Han kommer närmast från rollen som marknads- & e-handelschef för City Gross.

Mathem gör en fantastisk resa och expanderar med ett nytt lager i Veddesta och Matöppet satsar på att utveckla och förnya sitt koncept. Vi samlar nu många starka spelare med lång erfarenhet inom sina respektive ansvarsområden och jag ser stora möjligheter för oss att utvecklas tillsammans med våra kunder, säger Henrik Weiden i ett pressmeddelande.

Torbjörn Larsson blir samtidigt försäljningschef och kommer att ansvara för hela försäljningsteamet som arbetar med externa butiker. Han började sin resa på Bergendahls redan 2004 och har senast haft rollen som affärsområdeschef sortiment & inköp.

Det är mycket spännande att vi gör en fokuserad satsning på att skapa ännu bättre affärer. Vi är ett mycket starkt team och jag ser stor utvecklingspotential, säger Torbjörn Larsson i ett pressmeddelande.

Den nya organisationen får även ansvaret för Bergendahls nya butikskoncept Cash, som lanserades i Hyllinge i fjol.

Cash är ett intressant koncept. Vi har haft en mycket bra utveckling under första året och arbetar just nu med strategier och planer för fortsättningen av Cash, säger Henrik Weiden.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se