Betalbolaget i ny skrud: “Ny strategi och visuell identitet”

"Nya Qliro har landat rätt hos både handlare och deras kunder".

Qliro meddelar idag att man tar på sig nya kläder. Betalbolaget filar på sin strategi och lanserar en ny visuell identitet. Säkra betalningar ska bli bolagets kärnverksamhet och man vill lägga mer resurser på betalerbjudandet till handlare.

I en osäker omvärld med turbulenta marknader ser Qliro en växande efterfrågan på en stark aktör som gör betalningar enklare, tryggare och säkrare. Som en intermediär mellan handlare och konsument ser vi till att betalningar kan ske på ett smidigt sätt och minimera onödiga risker för båda parter. Vår nya strategi säkerställer att vi lägger än mer fokus just här, där marknaden behöver oss som allra mest, säger Jonas Arlebäck, tillförordnad vd på Qliro, i ett pressutskick.

Annons

Bolaget introducerar bland annat nya alternativa betalningsmetoder som Vipps, MobilePay och Swish.

Qliros nya logo till vänster

För att markera förändringarna så lanserar bolaget även en helt ny visuell identitet. En grafisk profil som tagits fram tillsammans med varumärkesbyrån Bold.

Det känns oerhört kul att äntligen få lansera Qliros nya strategi och visuella identitet. Under det senaste året har vi arbetat hårt för att effektivisera vår plattform och skapa en fullt strömlinjeformad kundupplevelse. Den feedback vi fått hittills är mycket positiv, vilket visar att det nya Qliro har landat rätt hos både handlare och deras kunder, säger Fredrik Malmqvist, Chief Product and Marketing Officer på Qliro.

Annons