Bianca lanserar i Asien med superprofilerna: ”Stort steg”

"En spännande del i utvecklingen".

Efter att Verdane köpt på sig en stor del av Caia Cosmetics, tar nu Bianca Ingrossos sminkmärke steget till Asien. Där lanserar man ni via ett joint venture mellan ägarbolaget Beauty Icons, Daniel Wellington-grundaren Filip Tysander, Peter Hultgren och Bim Norman.

Planen har sedan start varit att göra varumärket internationellt och Asien är en spännande del i den utvecklingen, säger Bianca Ingrosso, Creative Director på Caia Cosmetics, i ett pressmeddelande.

Annons

Caia har redan idag kunder i Sverige, Norge, Finland, Tyskland och USA, men breddar nu sin horisont rejält. Marknadsföringen kommer i mångt och mycket att ske via lokala influencers.

Jag är väldigt glad över att göra detta med våra affärspartners i Hongkong och tillsammans med olika influencers från Asien. Det är otroligt spännande och inspirerande att byta erfarenheter och lära sig om de asiatiska marknaderna och så fort Coronarestriktionerna lättas upp kommer jag besöka vårt nya kontor i Hongkong, säger Bianca Ingrosso.

"Känner mig trygg"

Produkterna kommer enbart att säljas via den egna hemsidan, som kommer att finnas på kantonesiska och engelska.

Det är ett stort steg för Caia och jag känner mig väldigt trygg med vårt team i Asien. Jag kunde inte önska mig bättre samarbetspartners, avslutar Bianca Ingrosso.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!