Bianca Ingrosso i nytt stort samarbete – “helt rätt”

Släpps först i e-handeln.

Nyligen så avslutade influencern Bianca Ingrosso ett längre samarbete med modehandlare Nelly.com. Nu inleder hon dock ett nytt samarbete, men med en annan modeaktör, nämligen Gina Tricot.

Det är inte första gången Gina Tricot samarbetar med influencern men denna gång är det ett längre samarbete som sträcker sig fram till februari nästa år. Bianca ska fronta Gina Tricots fyra största modekampanjer. Och alla sägs ha ett hållbarhetsfokus.

Annons

Det känns otroligt roligt att vara tillbaka med kvinnor som jag ser upp till, och ett varumärke jag varit kund hos sedan jag var liten. Gina Tricot älskar att ta ut svängarna, satsar på hög kvalitet och hållbarhet samt att kvinnan alltid står i fokus. Detta är något jag verkligen älskar och går igång på. Att idag vara några år äldre och mer självsäker tillsammans med Gina Tricot känns helt rätt. Hållbarhetsfrågor är lika viktig för mig som för kunderna, som idag kräver att varumärken tar sitt ansvar. Jag är stolt över Gina Tricots satsning nu och flera år framöver inom hållbarhet, säger Bianca Ingrosso i en kommentar.

Den första kollektionen, Bianca – The Summer Edit, ska släppas i Gina Tricots e-handel den 18 maj och dagen efter i de fysiska butikerna.

Det känns helt rätt att samarbeta med Bianca igen, denna gång med stort fokus på starka kollektioner och plagg i mer hållbara material, och kampanjer som kopplas ihop med hållbara initiativ. Något som är oerhört viktigt både för oss på Gina Tricot, för Bianca, och för vår kund, säger Karin Westas Norlander, Brand & Marketing Director, Gina Tricot.

Annons