Blocket växlar upp igen – hon blir ny marknadschef

"En drömarbetsplats".

Så sent som häromdagen gick Blocket ut och meddelade att företaget hade anställt inte mindre än fyra nya marknadsplatsdirektörer. Men det tar inte slut där - nu presenteras nämligen en femte storrekrytering på marknadssidan. Det handlar om en ny Chief Marketing & Customer Officer, eller CMO, och den som får rollen är Martina Göransson, som för närvarande är tillförordnad på samma post.

LÄS ÄVEN: De ska göra Blocket till en "innovativ sajt"

Annons

Innan dess hade hon en tjänst som Head of Insight & Media på Tele2. Av Blocket beskrivs hon som en person med lång erfarenhet inom marknadsföring och kommunikation.

Enligt Martina Göransson sökte hon sig till Blocket för att få vara med på företagets tillväxtresa samtidigt som hon ville vara med och bidra till en hållbar värld.

Blocket är verkligen en drömarbetsplats. Dels på grund av den positiva inverkan vi som bolag har på planeten och på människors liv och dels på grund av alla fantastiska medarbetare som arbetar här. Det känns otroligt roligt att få förtroendet att driva detta vidare och jag ser fram emot att tillsammans med mitt team ta mig an de utmaningar som väntar, säger Martina Göransson, CMO på Blocket, i ett pressmeddelande.

Blocket är fullt inställt på fortsatt tillväxt och den nya marknadschefen får bland annat på sitt bord att stärka företagets varumärke.

Blocket är på en tillväxtresa och vi satsar hårt på att få Blocket att växa och erbjuda svenska folket relevanta och givande erbjudanden, inom både befintliga och nya produkter. För att lyckas med det krävs att vi har personer som drivs av att göra skillnad. Martina är en mycket erfaren ledare som är värderings- och syftesdriven, precis som resten av oss på Blocket, så det är en perfekt match. Vår kommunikation och kundservice är idag väldigt omtyckt och håller en mycket hög nivå, något som vi är stolta över och kommer fortsätta bygga vidare på, säger Pernilla Nissler, vd på Blocket.

Annons