Lyreco ökade med 109,81% på ett år

Sedan Lyrecos samarbete med Brath inleddes våren 2022 har deras intäkter ökat med imponerande 109,81%. Det hela började med att Lyreco vände sig till Brath för att genomföra en omfattande migrering efter att ha förvärvat STAPLES.

När ett nytt varumärke skulle implementeras var det viktigt att göra det synligt och tydligt så snabbt som möjligt, vilket kan vara en komplicerad process särskilt när det handlar om att flytta omfattande webbplatser med många sidor, kategorier och produkter.

James Dahlgren, Kundansvarig för Lyreco på Brath, betonar vikten av att föra över allt relevant innehåll från den tidigare webbplatsen till den nya när ett varumärkesbyte är på gång.

"Det finns en gemensam SEO-strategi som de följer tillsammans. Lyreco ansvarar för att implementera innehåll, följa OnPage-rekommendationer och skapa textinnehåll. Brath har bland annat levererat SEO-strategier och resultat samt stöttat i migreringen. Målet är att Lyreco, efter migreringen, ska bli branschens ledande leverantör av kontorsmaterial."

När det gäller STAPLES hade de tidigare bytt digital plattform två gånger på tre år och insåg att de behövde experthjälp inom SEO för att säkerställa en framgångsrik övergång till Lyreco. Magnus Jason, försäljningschef digital på Lyreco, förklarar att det var viktigt att säkerställa en smidig övergång, särskilt med tanke på STAPLES välkända varumärke i Sverige.

"En av de viktigaste faktorerna för oss var SEO. Vi insåg tidigt att vi behövde samarbeta med specialister som kunde guida oss genom denna resa. SEO är något som många underskattar eller missförstår, och ibland tror de att det räcker med att producera bra innehåll. Men verkligheten är långt ifrån det. Jag kom i kontakt med Braths specialister och vi hade förtroende för dem från allra första början."

Målet för Lyreco är tydligt: att bli branschens ledande aktör.

"Vårt mål är att bli störst i branschen. Vi är mycket nöjda med vårt samarbete hittills, särskilt när vi ser på den imponerande ökningen i omsättning genom vår SEO-strategi. Men vi kommer inte att slå oss till ro förrän vi faktiskt är den största aktören, och det är vi ännu inte."

När han ombeds rekommendera Brath till andra företag, svarar Magnus entusiastiskt: "Absolut! Det handlar framför allt om vårt partnerskap. Vi känner att vi samarbetar med en engagerad byrå och engagerade medarbetare. Det är nyckeln till vår framgång."