Babyface: Vi har utgått från vad du behöver se

I veckan har Babyface.se lanserat sin helt nya E-handel med avstamp i besökarens upplevelse. Till skillnad från en mer gammaldags butik vill de? visa mycket tydligare, hur produkter ser ut och hur de ser ut på dig.

Att hitta rätt färg och underton på smink har varit svårt online. Därför väljer Babyface att utgå från vad du behöver se när du handlar och har med det som grund byggt om sajten från grunden. Därtill har de även hudtest och videokonsultationer där du får hjälp av diplomerade hudterapeuter, för att du ska hittarätt hudvård och makeup för just dig.

- Vi har lagt allt krut på användarupplevelsen, säger Tindra Ramsin, VD på Babyface. Med fler och tydligare bilder, bättre beskrivningar och en enklare butik är vi säkra på att upplevelsen blir så mycket bättre.

Det är tydligt att upplevelsen är bättre, menar Magnus Bråth från Brath, som agerat rådgivande genom processen. Med fler bilder på varje produkt, riktigt bra texter och Babyface prisvinnande kundservice är det mycket som talar för att E-handeln kommer ta fart ordentligt.

- Tekniken har tidigare hindrat Babyface från att lyfta ordentligt, säger Magnus Bråth, ett plattformsbyte, ett nytt utseende och ännu mer fokus på kunden kommer få butiken att flyga.

Om Babyface
Babyface säljer professionell hudvård online och har startats av Tindra Ramsin, VD.

Om företaget

Brath AB startade 2012 av Magnus Brath och har idag kontor i Örnsköldsvik och Stockholm Bolaget ingår sedan 2020 i LRF Media AB. Maria Bråth är VD. Telefonnummer: 020-10 00 08 E-post: info@brath.se

Webbplats: http://brath.se