BGA fortsätter leverera tillväxt i oroliga tider

Björn Andersson, grundare och VD på BGA Group, är sannolikt ett välkänt ansikte för den flitige ehandel-läsaren. Ofta syns han i media, och i december förra året kunde ehandel.se rapportera att BGA passerat en miljon order.

BGA Group, som är stora inom posters, fotoramar och speglar, har sedan starten 2012 vuxit stadigt. Med åren har deras e-handel expanderat till fler än tio länder, och man driver även ett flertal fysiska butiker runt om i landet.

Och trots oroliga tider levererar BGA även i år en tillväxt på 20%.

Grunden till att vi fortsätter växa är att vi lyckas hitta rätt personal – till allt ifrån lager, kundtjänst och administration. Tillsammans har vi överkommit utmaningar som drabbat många e-handlare under 2022, som exempelvis störningar i logistikkedjan, säger Björn.

För att ge bästa möjliga service till kunder utanför Sverige har det varit viktigt att erbjuda kundtjänst på flera språk. Sedan ett par år tillbaka har BGA outsourcat sin kundtjänst med OnlineFactory.

Den stora fördelen med OnlineFactory är att de kan hitta språkkompetens utanför Sverige. Idag har vi personal från dem som hjälper oss hantera kundtjänsten på svenska, finska och holländska. Eftersom vi har direktkontakt med resurserna fungerar det precis som att de skulle vara anställda av oss själva. Kostnadsfördelen gör även att vi kan ha kundtjänst utanför ordinarie öppettider, säger Björn.

 

Kundtjänsten – en viktig del hos varje e-handlare

Vill du också stärka din konkurrenskraft på marknaden? Upptäck fördelarna med att outsourca kundtjänst. Hos OnlineFactory får du en kostnadseffektiv lösning och egen personal som talar de språk du behöver.

Kontakt:

www.onlinefactory.se

info@onlinefactory.se