C’est Normal växlar upp med Business Central från BrightCom och Brink Commerce

C’est Normal gav BrightCom, med dess anpassade Business Central för e-handel, ett elddop i samband med det nya produktsläppet. Över 4000 försäljningsorders under en timma satte de interna processerna på prov ordentligt med tanke på att affärssystemet rullades ut någon vecka innan produktsläppet. C’est Normals affärsmodell bygger just på dessa produktsläpp samtidigt som deras e-handel bara är öppen i samband med dessa så kallade drops.

- Det flöt på bra! Vi förberedda oss genom stresstester på över 9000 orders under kortare tidsperiod så jag är nöjd, säger Daniel Håkansson, ansvarig för utrullningen av C’est Normal på BrightCom. Vi optimerade även bokföringsrutinerna i Business Central för bästa prestanda. Det är häftigt att se vilka volymer vi kan hantera, fortsätter Daniel.

Höga försäljningsvolymer under kortare tidsperioder förutsätter intelligenta integrationer med möjlighet till att styra flödet, övervakning med larm och diagnostisering samtidigt som kapaciteten kan skalas upp i realtid (läs Black Week på sterioder). I C’est Normals fall är BrightComs integrationsplattform, BCS Connect, mot e-handelsplattformen Brink Commerce samt BCS Logistics mot Bonver med WMS Nyce helt avgörande för en sömlös och automatisk process.

- Skalbarhet och så hög grad av automatisering som det bara går är en förutsättning för C’est Normals väg framåt eftersom vi får så otroligt många orders på kort tid säger Warner Nickerson, CEO på C’est Normal. Vi vill lägga så mycket energi som möjligt mot våra kunder runt om i världen och det ställer helt andra krav på affärssystemet och e-handelsplattformen än tidigare, fortsätter Warner.

Brink Commerce är en headless e-handelsplattform som klarar av att skala linjärt. Vi fyller bara på med mer underliggande infrastruktur, det klarar inte ens de största enterprise-plattformarna av att göra. Det tar aldrig stopp som det gör för våra konkurrenter, det är därför vi kallar den för ’uncrashable’ säger Kristian Tysander, CEO och medgrundare till Brink.

Utöver integrationerna med e-handeln från Brink Commerce och 3PL Bonver är fokus på att automatisera betalningsflödena med Adyen med tillhörande avstämningar och uppföljningar vilket görs via PSP Connect. I takt med ökad internationell lansering är planen att lägga till ytterligare betalningslösningar vid behov. Med slutkunder i flera olika länder och valutor som i C’est Normal fall är en väl utvecklad internationell momshantering central. BrightComs modul för internationell momshantering stöder även de nya EU-reglerna för distanshandel från och med 1 juli 2021.

BrightCom är partner till Microsoft och affärssystemet Dynamics 365 Business Central med fokus på e-handelsbranschen. BrightCom har färdiga integrationer till de vanligaste e-handelsplattformarna, 3PL med WMS, betalningslösningar, utökad drop-ship funktionalitet, kemikalieskatt, avtalsfakturering, varianthantering och mycket mer.

Be om offert på Business Central