CHIMI Eyewear siktar på att gå förbi en miljard i omsättning inom några år och affärssystemet Dynamics Business Central från BrightCom kommer att hålla ihop verksamheten. Grunden att erbjuda stilsäkra solglasögon av hög kvalité till ett bra pris tillsammans med rätt samarbeten har visat vägen för en ordentlig internationell succé.
Stöd för internationell expansion med olika moms- och tullregler, en riktig omnikanal mellan e-handeln (Centra) och butikerna (Sitoo) med rätt ekonomisk uppföljning och en bra lösning för att hantera varianter bland bågarna och glasen var bara några av de krav CHIMI ställde upp.
Fantastiskt roligt projekt. Teamet på CHIMI var verkligen på tå och var enormt fokuserade på att det skulle bli en lyckad utrullning, säger Caroline Rasmussen, konsult på BrightCom.
En utmaning var också CHIMIs satsning på optik och slipade glas, fortsätter Caroline. Det löste sig efter en viss tillpassning av BrightComs Retail Extension (varianthantering) som också lägger grunden för ett utökat framtida sortiment hos CHIMI.
Utöver alla funktioner var projekttiden samt erfarenhet av snabb internationell expansion helt avgörande vid valet av Business Central från BrightCom, säger Daniel Djurdjevic, VD CHIMI.
Artikeln fortsätter här