Därför är outsourcing till Filippinerna så populärt

Outsourcing av kundtjänst är en lukrativ bransch som flitigt används av västvärldens företag. När du outsourcar landar du ofta någonstans i Asien där alternativen är många. Men vad är det som gör att just Filippinerna sticker ut som ett särskilt bra val?

Det är vida känt i USA att man ofta möts av en röst med indisk accident när man ringer in till kundsupporten hos ett amerikanskt företag. Det är inte så konstigt då Indien historiskt sett varit förstahandsvalet när amerikanska företag outsourcat sin kundtjänst, främst då den engelskspråkiga nivån varit mycket hög hos indierna jämfört med andra asiatiska länder.

Nu har istället Filippinerna seglat upp som en stark kandidat sedan landet de senaste åren utvecklats enormt när det kommer till infrastruktur och tekniska avancemang. Filippinerna är idag uppkopplade och redo att möta omvärlden med sina talanger!

Vad är det som gör Filippinerna till ett så bra val för dig som vill outsourca kundtjänst?

Den främsta anledningen är givetvis språket. Engelska är modersmål i Filippinerna parallellt med deras egna språk, där Tagalog är störst bland de inhemska språken. En stor del av befolkningen utbildar sig idag på universitet och många tar anställning på något av de många BPO-företagen som finns etablerade i de storstäderna. Universitetsengelskan samt erfarenhet från utländska kundkontakter i sina jobb ligger till grund för den amerikanska accent de utvecklar, vilket ger dem en stark fördel när det kommer till västerländska företag som vill outsourca kundtjänst och få engelsktalande personal till hög kostnadseffektivitet.

En Filippinsk medarbetare med kundtjänsterfarenhet talar till slut så bra amerikansk engelska att kunder som ringer in tror att de talar med en amerikan.

Språket tillsammans med kostnadseffektiva priser är faktorer som gör Filippinerna till ett utmärkt val för dig som vill outsourca kundtjänst åt ditt företag. E-handlare som tar sin verksamhet utanför Sveriges gränser väljer många gånger att anlita engelskspråkig personal som sköter internationell kundtjänst. Detta håller kostnaderna hanterbara jämfört med att anlita Europeisk personal för deras modersmål.

Du som överväger att outsourca kundtjänst på engelska gör klokt i att välja en betrodd outsourcingpartner i Filippinerna. Detta gör OnlineFactory till ett utmärkt val, där du får en svensk partner som finns på plats i Filippinernas huvudstad Manila.

Läs mer på OnlineFactory.se och upptäck fördelarna med outsourcing av kundtjänst, influencer marketing och content management.

 

Om företaget

OnlineFactory är specialiserade på outsourcinglösningar för svenska e-handlare.Vi har prisvärda lösningar för att öka din globala konkurrenskraft inom kundtjänst, influencer marketing och content management.

www.onlinefactory.se
info@onlinefactory.se

Företagssida: https://www.ehandel.se/author/onlinefactory

Webbplats: http://www.onlinefactory.se