Dubblat SEO-resultat för Customhoj

I en imponerande framgångssaga har Customhoj, en e-handelsföretag specialiserat på motorcykeldelar, blomstrat från beskedliga början till att bli en betydande aktör på marknaden. Med en passion för motorcyklar och en strävan efter att förbättra kunders köpupplevelse, har Customhoj inte bara erövrat hjärtan utan även revolutionerat sin bransch. Ett avgörande partnerskap med Brath har ytterligare förstärkt deras resa och ökat deras digitala närvaro, vilket har lett till imponerande tillväxtresultat.

 

Customhoj specialiserar sig på försäljning av motorcykeldelar, särskilt för Harley Davidsons och andra specialbyggda motorcyklar, via den digitala handeln. Företaget består av en grupp motorcykelentusiaster som upplevde frustration över de utmaningar som omgav inköp av motorcykeldelar. Det visade sig vara en knepig process att handla genom e-handelsplattformar som saknade adekvata bilder och utförliga produktbeskrivningar.

Förutsättningarna för att leverera betydande värde till kunderna var således utomordentligt lovande, under förutsättning att de kunde skapa en lättillgänglig och användarvänlig digital plattform. Initiativet startade i blygsam skala, med verksamheten inrymd i ett beskedligt garage. Kunderna omfamnade Customhojs digitala handelsplattform, och efter blott två månader var Adam och hans kollegor tvingade att omlokalisera till större och mer rymliga lokaler.

Redan från företagets begynnelse var Adam och hans kollegor på Customhoj medvetna om att de skulle behöva extern assistans för att optimera sin webbplats med avseende på sökmotoroptimering. Deras insikter om SEO var rudimentära och de saknade den djupgående kompetens som krävdes. Det var i detta läge som Brath trädde in i bilden.

"Brath har påtagit sig ett omfattande ansvar för vår SEO-strategi. De har framställt utmärkta blogginlägg som genererar trafik till vår webbplats, delat värdefulla råd om vilka sökord vi bör satsa på – och vilka vi bör undvika – samt regelbundet presenterat rapporter om våra framsteg. Det ger oss en trygghet att vi kan förlita oss på dem," säger Adam på Customhoj.

Resultaten av samarbetet Sedan samarbetet inleddes år 2022 har Customhoj vuxit till att bli en betydande aktör inom e-handelssektorn. Konverteringsgraden har ökat med 95,7%. Den organiska trafiken har stigit med imponerande 184,3%, och antalet besökare på webbplatsen har ökat med 175%. Denna utveckling har resulterat i en ökning av intäkterna med 115%.

Sedan samarbetets början har Customhoj upplevt en markant förbättring när det gäller placeringar i sökresultat. För ett år sedan rankade de inom de tre bästa sökresultaten för sju sökord. I juni 2023 hade antalet ökat till hela 134 sökord. Utvecklingen av webbplatsens synlighet har avancerat på ett kraftfullt sätt sedan samarbetets början, och Customhoj är snart på väg att uppnå samma synlighet som den största konkurrenten.

"Vi är oerhört nöjda med vårt samarbete! Brath har levererat resultat från första stund, och vi är tacksamma för deras bidrag. Sedan vi inledde detta partnerskap med Brath har vi kunnat dra in betydligt mer trafik till vår webbplats, och dessutom av den rätta typen! Vi hade sannolikt inte nått dessa höjder som företag utan deras ovärderliga stöd," avslutar Adam.

Läs mer på Brath.se

Om företaget
Brath AB startade 2012 av Magnus Brath och har idag kontor i Örnsköldsvik och Stockholm Bolaget ingår sedan 2020 i LRF Media AB. Maria Bråth är VD. Telefonnummer: 020-10 00 08 E-post: info@brath.se
Webbplats: http://brath.se