Enklare betalningar för omnikanal med Specter och Svea

Oavsett om du säljer via e-handel, telefon, på mässor, homepartyn, i din lagershop eller butik kan du nu erbjuda samma smidiga betalalternativ i alla försäljningskanaler. Med Specters nya integration till Svea Instore blir vägen till köpbeslutet enklare och upplevelsen bättre. Med andra ord – sälj mer och få nöjdare kunder!

Missa inte: Redaktionens nya storsatsning Redaktörsbrevet - testa kostnadsfritt i 30 dagar!

Låt dina kunder välja hur de vill handla och betala

Utöver lösningen för smidig administration av e-handelsköp via Svea Checkout lanserar nu Specter även möjlighet att använda Svea Instore som betallösning för köp i andra säljkanaler.

Specters nya integration gör det enkelt för t.ex. säljare och kundtjänst att skapa en kundorder med Svea Instore som betalsätt direkt i affärssystemet. Kunden får en länk via SMS och kan sedan direkt välja hur de vill betala, t.ex med kort, faktura, delbetalning eller direktbanksbetalning.
När betalningen är genomförd är beställningen redo att hanteras vidare i affärssystemet. Varorna kan överlämnas direkt eller hanteras vidare av lagret för plock och pack samt leverans.

 

Sparar tid hela vägen från försäljning till bokföring

Med den friktionsfria integrationen mellan Svea och Specter får du en tidsbesparande hantering av ordrar, plock & pack, betalningar, returer och administration. Du sparar värdefull tid från att din kund lagt beställningen tills köpet är bokfört.

På vår sida om Svea Instore kan du läsa mer i detalj kring funktionaliteten.

 

Så här fungerar lösningen

  1. När din kund beställer skapar du en order i affärssystemet och väljer Svea Instore som betalsätt.
  2. Kunden får en betallänk via SMS, öppnar Svea Checkout i sin mobil, väljer betalsätt och slutför köpet på samma sätt som vid ett vanligt online-köp.
  3. När köpet är klart syns en bekräftelse i kundens mobil. Orderns status ändras i affärssystemet och visar att kundens beställning är redo för leverans.
  4. Varorna kan överlämnas direkt till kunden, alternativt hanteras beställningen vidare av lagret för plock och pack samt transport till kunden.
  5. Om kreditering skall göras vid t.ex. returer, görs krediteringen i Specter och då även automatiskt i Svea.
  6. Alla bokföringshändelser kring dina kunders beställningar, och Svea’s utbetalningar till dig, bokförs automatiskt.

 


 

Häng med på nästa webinar om just Svea Instore

Registrera dig i formuläret här nedan för att säkra dig en plats, du kan även gå in på anmälningssidan och läsa mer där. Tisdag den 9 mars klockan 11.00 är nästa tillfälle.

 

Ytterligare information och beställning

Läs nyheten i sin helhet på specter.se.

Om du vill veta mer om hur Specter affärssystem kan hjälpa ditt företag, ha mer information om produkterna, eller beställa, så är du välkommen att maila våra affärsutvecklare eller ringa oss på +46 (0)304-649400.

Vill du kontakta Svea för mer information om just Svea Instore så kan du enklast maila deras säljare eller ringa på +46 (0)725-332506.

Om företaget

Specter är Sveriges ledande leverantör av molnbaserade affärssystem (ERP) och omnikanalslösningar för e-handlare, butiker och grossister. Över 1500 företag har valt Specter för att arbeta smartare. Kom igång snabbt med affärssystemet, ingen installation krävs. Helt webbaserat och kan enkelt skräddarsys med valbara funktioner för att passa er verksamhets behov.

Besök vår YouTube kanal

Företagssida: https://www.ehandel.se/author/specterab

Webbplats: https://www.specter.se