Godsinlösen (GIAB) öppnar Returhuset 2.0

Returhusets historia

Ökade returer är ett problem för många handlare och tyvärr även för klimatet. Returgraden i Sverige är i snitt 13% och för vissa produktkategorier upp mot 30%. Det är enorma ekonomiska värden som går till spillo om dessa produkter inte återbrukas. Genom åren har Returhuset genomgått flera förvandlingar och nu är det dags att ta nästa steg för att skala vårt återbruk! Från ett varuhus som primärt sålde försäkringspartier har vi växt till partnerskap med CDON, BSH Home, IKEA, DHL, Babyshop Group, Mio, Folksam, Länsförsäkringar, Audio Pro, Sunclass, och många fler. Idag hanterar vi fortfarande försäkringspartier men majoriteten av varorna vi säljer är numera returer, reklamationer och överskottspartier och den största försäljningen sker genom nätet i Sverige och Norge. Vi sköter eftermarknad såsom kundtjänst åt en del av våra partners och vi har ett stort reparationscenter med reperationsexperter som kan laga allt möjligt! Alla våra partners får en hållbarhetsrapport löpande som berättar hur mycket koldioxidbesparing och avfallsbesparing dom genererar genom att låta deras produkter få en ny chans på marknaden.

Returhuset 2.0

Med Returhuset 2.0 vill vi ge en upplevelse som är skalbar till fler orter genom att skapa ett omnikanals-koncept. Målbilden är att du ska kunna se produkterna på returhuset.se, se vart varan finns, chatta med personalen i infodisken med möjlighet att ställa frågor eller via live video inspektera en produkt innan du åker till butiken. Från ett större varuhus till mindre butiker som ligger kopplade till våra verkstäder och lager kommer vi direkt kunna kommunicera med den medvetna konsumenten genom Returhuset.se Allt för att göra shoppingupplevelsen enkel och smidig för våra kära vänner som älskar återbruk lika mycket som vi! Givetvis skall du även kunna lämna in din retur eller reklamation från en av våra partners i ett Returhus!
Först ut blir Staffanstorp tätt följt av vår butik i Skogås.

Varmt välkomna!