“Jag behövde en Google Ads-byrå som gick att lita på”

Efter en tid av krångel och avtagande tillväxt vände Babyface uppåt med sin nya byrå för Google Ads. På en allt tuffare marknad där konkurrensen ständigt ökar hade e-handeln problem att få fart, och bibehålla resultaten från sin sökannonsering. Därför bytte Tindra Ramsin till Brath.

Tindra Ramsin, grundare och VD på Babyface, hade sett resultaten från sin satsning på Google Ads sakta men säkert sjunka. Där tillväxten tidigare varit säker och lönsam hade utvecklingen stannat, annonserna kostade mer och intäkterna ökade inte längre. När dåvarande byrån inte verkade kunna hålla kontot lönsamt insåg hon att det var dags att byta.

Där vi förut hade en utebliven ökning från Google ser vi nu en ökning på trettio procent jämfört med förra året, säger Tindra Ramsin. Jag behövde en Google Ads-byrå som gick att lita på.

Det är en komplex uppgift att vända ett konto som tappar. Uppgiften är tvådelad, Brath har byggt en ny kontostruktur för hela kontot, det är den långsiktiga delen. Samtidigt har specialisterna brutit ut sökord ur större kampanjer för att skapa så kallade Single Keyword Ad Groups. Genom att lägga de bästa sökorden i helt egna annonsgrupper kan man träffa mycket exaktare med annonserna och därmed få upp försäljningen

Med riktningen vänd åt rätt håll är det dags för Babyface att gasa. Det finns många andra som lägger mycket krut i segmentet, Babyface tillhandahåller professionell hudvård till privatpersoner, så att man kan få allt som går att hitta i en salong fast hemma. Det är förstås en stark affär när samhället stänger ned och Tindra har ingen tanke på att nöja sig än utan tänker fortsätta gasa med Google Ads.

Det är tydligt att det går, fortsätter hon, då ser jag ingen anledning att hålla emot. Nu är det dags att växa. Det var en kamp att vända annonseringen från den plats den var men nu pekar alla pilar uppåt.

Babyface

Babyface grundades av Tindra Ramsin 2012 och har sedan dess sålt hudvårdsprodukter till dem som vill ha en bättre kvalitet. Utvecklingen gick starkt framåt till 2018 då de tog stopp. Med en ny ordentlig satsning på Google Ads har man lyckats vända uppåt ordentligt och är nu i startgroparna för att ta sig till toppen.

Originaltexten hittar du här.