Jaktia väljer Litium för att accelerera sin tillväxt online

Litium, en av Nordens ledande aktörer inom digital handel, meddelar att Jaktia, Sveriges största detaljhandelskedja inom jakt och fiske, väljer Litium som partner för att öka sin tillväxt och expandera online.

Jaktia är Nordens största detaljhandelskedja inom jakt- och fiskeutrustning med fler än 60 butiker. De väljer nu att accelerera sin verksamhet online för att göra det enklare för sina kunder att hitta nya produkter. Jaktia hoppas även på att nå yngre målgrupper och expandera till nya geografiska marknader.

“Litium är den perfekta partnern för att hjälpa oss att växa vår e-handel. De har ett bra team av utvecklare och deras plattform, som är byggd för tillväxt, är enkel att använda. Litiums e-handelslösning förenklar hanteringen av alla våra produkter,” säger Christiaan Winckel, Head of eCommerce på Jaktia.

En faktor som bidragit till Jaktias framgång är deras fysiska butiker, som är strategiskt placerade runt om i landet. Produkter som beställts på nätet kan idag hämtas ut i deras butiker.

“I våra butiker har vi möjlighet att informera kunderna om deras köp samt erbjuda fler produkter och tjänster. Kunderna har dessutom möjlighet att känna och klämma på produkterna, samtidigt som vi kortar ned leveranstiden,” förklarar Christiaan Winckel.

Jaktias kärnmålgrupp är personer med intresse för fiske och jakt, men de har även ett brett sortiment av produkter inom kategorin friluftsliv. I deras produktkatalog finns kända varumärken som passar alla som gillar att vara ute i naturen, som hundägare, vandrare och fågelskådare.

“Idag är våra kunder framförallt i åldrarna 30-50 år. Med Litium som partner hoppas vi kunna utöka vår kundbas och locka allt fler yngre personer. Vi vill även expandera geografiskt, vilket blir möjligt med Litiums best-of-breed-lösning,” avslutar Christiaan Winckel.

“Vi ser fram emot att vara del av Jaktias resa mot att bli en ledande friluftsbutik på nätet. Deras fokus på att driva tillväxt och skapa sömlösa kundupplevelser matchar perfekt med förmågorna som vår plattform levererar, säger Patrik Settlin, vd på Litium.

För mer information kontakta:

Malin Bodolla, CMO Litium AB
Mobil: +46 73 800 35 40
E-post: malin.bodolla@litium.com

Om företaget
Litium AB (publ) tillhandahåller en molnbaserad plattform för digital handel som hjälper medelstora och stora företag inom både B2B och B2C att accelerera sin försäljning. Lindex, Tingstad och Jollyroom är några av Litiums kunder, vilka totalt omsätter över 10 miljarder kronor årligen online. Litium agerar genom sitt partnernätverk på den nordiska marknaden och är noterat på Nasdaq First North Growth Market. Arctic Securities är bolagets Certified Adviser och kan nås på certifiedadviser@arctic.com eller +46 844 68 61 00. För mer information om Litium besök www.litium.se
Webbplats: http://www.litium.se