Kostnadseffektiv marknadsföring och kundtjänst i ett – En vinnande kombination

Du som driver egen e-handel förstår givetvis vikten av en effektiv marknadsföringsstrategi. När du lyckas med din marknadsföring sätter den ökande försäljningen även press på din kundtjänst - en minst lika viktig komponent i din verksamhet. För att skala upp din e-handel och behålla framgången är det därför av yttersta vikt att både din kundtjänst och marknadsföring följer tillväxtkurvan. Lyckligtvis finns det ett företag som kan hjälpa dig med båda delarna!

Du kanske befinner dig mitt i en tillväxtfas och behöver säkra upp din kundtjänst. Eller så kanske du planerar nästa marknadsföringskampanj och funderar över hur du bäst ska konvertera den förväntade trafiken till försäljning.

Oavsett vilket av ovannämnda scenarion som bäst stämmer in på dig, så är kostnad och budget med all sannolikhet en fråga du jobbar med. Hur löser du både kundtjänst och marknadsföring så kostnadseffektivt som möjligt utan att tumma på kvaliteten hos någondera?

Den bästa lösningen som både stora och mindre stora företag tar hjälp av är att outsourca kundtjänst och influencer marketing.

Hur hjälper outsourcing av kundtjänst ditt företag?

När du väljer att outsourca kundtjänst med OnlineFactory så betalar du ett fast timpris för din personal. Timpriset är samma 24/7/365 och detta är den enda kostnaden du har. Vi är specialister på kvalificerad kundtjänst och du får kompetent personal som talar det språk du behöver resurser för.

Med priser från 23 USD/h för nordisk personal har du nu möjligheten att täcka upp din kundtjänst på dagtid, kvällar och helger - utan att dina arbetsgivarkostnader skjuter i höjden som när du anställer lokalt.

Är du på väg att slå dig in på nya marknader utrikes? Med hjälp av outsourcing kan du snabbt, enkelt och kostnadseffektivt säkra upp din kundtjänst med personal vars modersmål är din nya marknads språk. OnlineFactory har idag kundtjänst på 15 språk.

Behöver du personal på enbart engelska? Med priser från 7 USD/h för engelsktalande personal får du en universal lösning för att kunna täcka upp din din kundtjänst och erbjuda support 24/7 när du verkligen vill skala upp.

Det är inte bara kostnadseffektivitet som är så bra med outsourcing av kundtjänst. Med din nyvunna flexibilitet kan du nu snabbt skala upp och möta säsongstoppar och du kan lika snabbt skala ner under lågsäsonger när behovet minskar.

Om du exempelvis har delar av din kundtjänst på plats hos ditt lokala kontor under dagtid, kan du med fördel schemalägga din outsourcade personal på kvällar och helger. På så vis har du kundtjänst redo att ta hand om inkommande ärenden när det verkligen behövs.

Hur hjälper outsourcing av influencer marketing ditt företag?

Få marknadsföringsstrategier ger så bra avkastning för priset du betalar som influencer marketing. Fördelen med den här typen av marknadsföring är att du nu har chansen att prickskjuta din specifika målgrupp.

Du kan uppnå en bred och jämn exponering utan att behöva investera stora summor som vid traditionell marknadsföring.

OnlineFactory har specialiserat sig på micro influencers där vi tar hand om hela biten från sourcing, till outreach och deal-making. All data vi samlar in ägs av dig och du har full kontroll över denna genom hela projektet.

Vi sköter kontakten med de influencers vi når ut till och driver igenom samtliga samarbeten. Du betalar endast timpris för den anställde som jobbar åt dig. Med priser från 7 USD/h är detta en oslagbar lösning för din marknadsföring.

Oavsett om du enbart verkar inom Sverige eller om du även säljer på andra marknader, så kan du med hjälp av influencer marketing snabbt uppnå varumärkesmedvetenhet och skala upp din försäljning.

 

 

På OnlineFactory skräddarsyr vi gärna ett upplägg inom både kundtjänst och influencer marketing, som passar just din verksamhet bäst. Välkommen till oss!

Besök vår hemsida www.onlinefactory.se eller hör av dig till info@onlinefactory.se så bokar vi in ett möte där vi kikar på den bästa lösningen för just dig.