Litium ska få fler att köpa upplevelser online från Live it

Litium, en av Nordens ledande aktörer inom digital handel, meddelar att upplevelsebolaget Live it väljer Litiums e-handelsplattform för att expandera online.

Live it lanserades 2005 och är idag marknadsledande inom upplevelser. Med över 2 000 upplevelser över hela landet erbjuder företaget ett brett sortiment i samtliga prisklasser. Varje år säljs mer än 100 000 upplevelser genom Live it och allt fler kunder vill köpa sina upplevelser online.

Med målsättningen att erbjuda kunderna en e-handel i toppklass föll valet, efter en omfattande upphandling, på plattformen Litium Commerce Cloud.

Vi valde Litium för att de förstår vår affär och framför allt för deras lösning för vår framtida utveckling. De gav ett bra helhetsintryck och tänkte steget längre än andra e-handelsaktörer, säger Stefan Osmund, vd på Live it-gruppen.

Att använda data för att driva affären är något som Live it arbetat med länge. Med Litium kommer upplevelsebolaget bättre kunna anpassa utbudet och nå ut till fler målgrupper.

Data är och kommer fortsätta vara bränslet som driver verksamheten framåt. Med Litium kan vi snabbt och effektivt identifiera vilka upplevelser som resonerar bland våra olika målgrupper, hur olika rabatter påverkar köp och vilket kampanjspråk som ökar konverteringarna, säger Stefan. ”Vi vill vara helt datadrivna i vår affär, såväl online som offline, då båda kanaler bidrar till vår varumärkeskännedom.”

Under 2022 kommer Live it fortsätta sin offensiva agenda. Senast i höstas förvärvade bolaget sin närmaste konkurrent, Greatdays, som numera ingår i koncernen. Det är fortsatt fokus på tillväxt, både organiskt och via förvärv, inte bara i Sverige utan även i andra länder.

”Vårt mål är att underlätta för våra kunder att växa sin digitala affär utan begränsningar och Litium Commerce Cloud är byggd för tillväxt. Live it är en framgångssaga där grundarnas passion för upplevelser och en aktiv livsstil fått stort utrymme. Att få vara med och skriva deras nästa kapitel känner vi på Litium är en stor ära”, säger Patrik Settlin, vd på Litium.

För mer information kontakta:
Malin Bodolla, CMO Litium AB
Mobil: +46 73 800 35 40
E-post: malin.bodolla@litium.com

Om företaget
Litium AB (publ) tillhandahåller en molnbaserad plattform för digital handel som hjälper medelstora och stora företag inom både B2B och B2C att accelerera sin försäljning. Lindex, Tingstad och Jollyroom är några av Litiums kunder, vilka totalt omsätter över 10 miljarder kronor årligen online. Litium agerar genom sitt partnernätverk på den nordiska marknaden och är noterat på Nasdaq First North Growth Market. Arctic Securities är bolagets Certified Adviser och kan nås på certifiedadviser@arctic.com eller +46 844 68 61 00. För mer information om Litium besök www.litium.se
Webbplats: http://www.litium.se