Outsourcing – En livlina för många företag

I kölvattnet av Covid-19 råder ett allt strängare affärsklimat för många företagare. Hotell- och restaurangbranschen är några av de som drabbats värst, och de som ändå klarat sig från konkurs har många gånger fått säga upp en stor andel av sina anställda. Även e-handlare har drabbats, men för många har räddningen varit outsourcing.

När spelplanen målats om under kort tid behöver många företagare snabbt anpassa sig för att deras verksamhet ska fortsätta vara lönsam. Man ser över sina kostnader och gör sitt bästa för att spara in där man kan.

För svenska e-handlare har personalomkostnader varit en viktig faktor där man behövt hitta lösningar för att hålla kostnaderna nere. Att packa och skicka inkommande order är svårt att göra på distans men kundtjänst, däremot, är något som många väljer att outsourca.

Outsourca kundtjänst innebär att du upplåter din kundsupport till ett BPO-företag som sedermera tillhandahåller kundtjänstagenter åt dig. Du kan välja att outsourca hela eller delar av din kundtjänstavdelning, beroende på vad som passar just din verksamhet bäst.

Att outsourca kundtjänst innebär inte att du tummar på kvaliteten hos din kundservice. Personal som du outsourcar ska verka som en förlängning av din egna verksamhet och medarbetarna ska känna att de arbetar direkt för dig och vice versa.

Fördelen med outsourcing ligger i den kostnadseffektiva aspekten. En svensktalande resurs i Sverige är väsentligt mycket mindre kostnadseffektiv än en svensktalande resurs som du outsourcar. Bättre marginaler i din kostnadskalkyl ger dig andrum och möjligheter till förbättring på andra områden.

Det viktigaste att tänka på när du överväger att outsourca kundtjänst är att välja ett outsourcingföretag som du kan lita på. Välj ett partner som kan visa upp goda referenser från väletablerade företag som du känner igen.

Ett sådant företag är OnlineFactory. Med flera stora företag som långvariga kunder kan du känna dig trygg och det finns alltid en skräddarsydd lösning för just din verksamhet.

Besök OnlineFactory.se för mer information om outsourcing av kundtjänst och kontakta oss för ett möte redan idag.

Om företaget

OnlineFactory är specialiserade på outsourcinglösningar för svenska e-handlare.Vi har prisvärda lösningar för att öka din globala konkurrenskraft inom kundtjänst, influencer marketing och content management.

www.onlinefactory.se
info@onlinefactory.se

Företagssida: https://www.ehandel.se/author/onlinefactory

Webbplats: http://www.onlinefactory.se