Över 100 nya kunder på 3 månader

Sedan lanseringen av resultatbaserad SEO för E-handlare har Brath på tre månader nästan dubblat antalet kunder. Vi har träffat precis rätt, säger Magnus Bråth, det här är en tjänst som E-handlarna älskar!

I slutet av mars smyglanserade Brath sin nya tjänst Resultatbaserad SEO för E-handlare via Ehandels Edge. I början på april släpptes tjänsten för alla E-handlare och det blev en ordentlig anstormning, under april, maj och juni har byrån skrivit på med 117 nya kunder.

- Det är tydligt att vi träffat perfekt med tjänsten, säger Magnus Bråth, grundare till byrån. Vi smyglanserade på Ehandel.se i deras tjänst Edge och efter det tryck på telefonerna som kom då förstod vi att vi hamnat mitt i prick. E-handlarna älskar tjänsten.

De allra vanligaste sätten att ta betalt inom SEO-branschen är antingen som en prenumeration per månad eller i projektform per timme. Brath har arbetat med samma upplägg men valde i slutet på mars att lansera en modell med pris utifrån hur mycket intäkterna ökar. Istället för att ta investeringe själv som E-handlare, något som ibland kan vara relativt stort, betalar man bara när intäkterna börjar komma.

- Den stora poängen, menar Bråth, är att man kan göra en fullskalig satsning på marknadsföring i sökmotorer även som mindre E-handlare. Istället för att göra en större investering och hoppas att den ger avkastning som betalar man bara när det redan bevisat sig. Man behöver heller aldrig vara rädd att konsulten har andra incitament än man själv.

Mer information om resultatbaserad SEO hittar du här.

Om företaget
Brath AB startade 2012 av Magnus Brath och har idag kontor i Örnsköldsvik och Stockholm Bolaget ingår sedan 2020 i LRF Media AB. Maria Bråth är VD. Telefonnummer: 020-10 00 08 E-post: info@brath.se
Webbplats: http://brath.se