Rickard Lyko – varumärket är allt

Lyko är inte bara namnet på en framgångsrik e-handel av skönhet och hårvård utan också Rickard Lykos efternamn. Han är Dalasonen som gjorde familjeföretaget till vad Lyko är idag och en sann motor för att få saker att hända.

I VD-podden berättar Rickard om sina erfarenheter av att växa en moderna och konkurrenskraftig e-handel där stort fokus läggs kring att bygga ett varumärke och relation till kunden. Med en kraftig tillväxt under Q2 där 99% kom från onlinehandeln och med en värdering på 4 miljarder växlar Lyko upp ännu mer genom att gå in på fyra nya utländska marknader. Det är bolagsprestationer som även kommer kräva mer av ledarskapet, hör Rickards syn på sitt eget ledarskap och hur han tänker kring det. Viktiga lärdomar finns att hämta!

 

Lyssna på VD-podden med Rickard Lyko och Arash Gilan:

Acast

Spotify

Apple Podcast

 

 

Prenumerera på podden så missar du ingen av höstens andra spännande gäster!